28 gyakorlati tipp a válás feldolgozásának felgyorsításához

Szerző: Sághy Zsuzsanna

Milyen hasznos, gyakorlati tippek segíthetnek egy válás feldolgozásában, és abban, hogy a lehető leggyorsabban túl legyél az érzelmi válságon? 

Tartalomjegyzék

[lwptoc]

A válás feldolgozás lelki folyamata

Hasznos, gyakorlati tippek a válás feldolgozásának megkönnyítéséhez

1. Ha még túl fájdalmas a seb, amit a válás okozott, akkor minden olyan dolgot, ami zavaróan a párodra emlékeztet, dobozolj be, és tedd félre. Képek a számítógépeden, mobilodon, esküvői képek, ruha, gyűrű, rá emlékeztető ajándék…

2. Hagyj időt a gyászfolyamatra. Ezt sajnos nem tudod megúszni. A válás feldolgozásához szükséged van a gyász megélésére.

3. A legnagyobb kitolás magaddal, ha elnyomod a fájdalmad, és úgy teszel, mintha minden rendben lenne. Ne tedd! Az ilyen gondolkodás biztos, hogy visszafelé sül el. A fájdalom csak később jön elő, még erősebb lesz, és megnehezíti a válás feldolgozását.

Hasznos gyakorlati tippek a válás feldolgozásának megkönnyítéséhez

4. Légy hálás azért, amit kaptál a volt párodtól, és fókuszálj erre. Mi mindenért lehetsz hálás? Gyerek, szép emlékek, szerelem…

5. A válásod nem a vég, csupán egy kezdőpont a személyes fejlődésed további útján. Ez most talán új nézőpont számodra, de próbáld ki, mert a nézőpontváltás sokat segíthet a válás feldolgozásában is.

6. Ha találkozol vele, akkor ne akarj minden régi sérelmet megbeszélni, mert nem biztos, hogy vevő rá. És Téged sem segít hozzá a válás feldolgozásához, ha minden régi sérelmet újra és újra felemlegetsz.

 

Ha találkozol a volt pároddal, ne zúdítsd rá a problémáidat, fájdalmaid, mert semmivel se fogja segíteni a válásod feldolgozását!

7. Ne leselkedj a volt párod után még a Facebook-on sem. Igazából csak magad bántod vele.

8. Ha megtudod, hogy becsajozott, bepasizott, az a Te értékeden semmit nem fog csökkenteni. Attól te még értékes vagy, mert az exed nem kezel ennek megfelelő módon.

9. Figyelj arra, hogy kinek beszélsz a válásodról, a fájdalmaidról, mert nem biztos, hogy mindenki úgy gondolkodik, mint te.Érhetnek csalódások, ami megint visszavethet lelkileg a válás feldolgozás folyamatában.

10. Írj a párodnak egy búcsúlevelet, melyben leírod, hogy mi az, ami hiányzik, mi miatt vállalod a felelősséget, melyek azok a pillantok, tettek, ami miatt hálás vagy, és mi az amit kívánsz a másiknak. Fontos, hogy csak akkor küld el/ add át neki, ha úgy érzed, hogy azzal nem bántasz meg senkit, mert te most a válásod feldolgozását akarod elérni, nem a bajok felszítását.

 

A válás feldolgozás fontos lépése a búcsúlevél megírása

11. Ha elhanyagoltad a barátaidat, kapcsolataidat, nyiss feléjük.

12. De építs le minden olyan barátságot, családi kapcsolatot, aki nem akar neked jót (hibáztat, bűntudatot kelt benned).

13. Kerüld azokat a barátokat, akik szerint minden nő/ pasi (ide helyettesítsd be a negatív jelzőket, amiket gyakran hallasz), mert csak lehúznak a sárba, és érzelmileg, lelkileg csak hátráltatnak a válás feldolgozásában.

14. Ha komoly kapcsolatra vágysz, a randizgatást hagyd akkorra, ha érzelmileg már teljesen el tudtad engedni a volt párod, úgy érzed a válás feldolgozása befejeződött, és tiszta lappal készen állsz egy új kapcsolatra.

15. A randik alatt ne bizonyítékot keress arra, hogy te kellesz a nőknek/ pasiknak, mert ez csak az egódat fogja kielégíteni, de a lelked nem tudja feltölteni. Csak elfedik a válás okozta sebeid.

16. A randik során felbukkanó férfiak/ nők mindig a legpontosabb tükörképei lesznek az épp aktuális lelki állapotodnak. Ha valami nem stimmel, ne őket hibáztasd, hanem magadban keresd a megoldást.

17. Pasi, nőügyekben csak olyan embertől fogadj el tanácsot, aki olyan értékrend szerint él, amit te is követni szeretnél.

 

Csak olyan embertől fogadj el tanácsot párkapcsolati ügyekben, aki hiteles számodra!

18. Légy te a saját magad legjobb barátja! Ismerd meg magad, dolgozz a gyengeségeiden, és tanuld meg szeretni magad.

19. Legyenek életcéljaid. Akinek van életcélja az sokkal kevesebb fájdalmat, veszteséget él meg a válás után, mint akinek nincs.

20. A válás után rád törő bizonytalanság, kétely természetes. Hogy képes legyél ezt a kételyt leküzdeni, tudatosítsd magadban, hogy mi volt az oka a válásotoknak? Mert ez ad újabb löketet, hogy lépéseket tegyél az új életed felé.

21. Légy hálás mindenért, ami történik veled!

22. Minden nap tegyél egy lépést a saját fejlődésed érdekében.

23. Emlékezz arra, hogy ki voltál a kapcsolatotok előtt. Ez különösen akkor fontos, ha bántalmazó kapcsolatban éltél. De ha nem, akkor is segít a válás feldolgozásában, ha visszaemlékszel a régi önmagadra, akit még szerettél magadban, és aki tele volt erőforrásokkal.

 

A válás feldolgozásának fontos eleme, hogy emlékezz ki voltál egykor

24. A válás feldolgozása alatt haladj kis lépésekben, és örülj minden sikernek, amit elértél.

25. Legyen az életed természetes része a saját magaddal törődés! Ebbe bármi beletartozhat egy finom kávétól, az önfejlesztésig, új hobbikig.

26. Tanulj új dolgokat! Lehet, hogy már régóta arra vágysz, hogy beiratkozz egy tanfolyamra, vagy új szakképesítést szerezz, nyelvet tanulj. Ha számodra fontos dolgokkal “tereled el” a figyelmed, az is nagyban megkönnyíti a válás feldolgozását.

27. A stresszoldás bármelyik, neked szimpatikus módja kötelező program a válás feldolgozása során. Ebben segít a jóga, meditáció, az EFT.

Az EFT-t itt rögtön ki is próbálhatod:

28. A válás feldolgozása túl fontos ahhoz, hogy éveket szánj a szálak kibogozására, az értelmetlen randikra, mert még nem tudtad feloldani a lelkedben a legfontosabb csomókat. Erre való egy szakember, merj segítséget kérni!

De dönthetsz úgy is, hogy a saját kezedbe veszed az irányítást, és az alábbi programmal napi 10 perc gyakorlással 3 hónap alatt képes leszel Te is arra, hogy feldolgozd a válásod.

Jelentkezz ITT Felnőtt vagy Gyerek EFT tanácsadásra a hatékony stresszkezeléshez!