Pánikbetegség – Legyőzhető EFT-vel

Szerző:

Pánikbeteg vagy? Van hatékony segítség!

Tudtad, hogy a pánikbetegség természetes úton is tartósan legyőzhető? Szeretnéd, ha a pánik és a pánikrohamok elmúlnának, és megerősödnél testben és lélekben?

Pánikbetegség Pánikbeteg? Van hatékony segítség!

Mi a pánikbetegség?

A pánikbetegség időszakos erős félelemérzet. Hirtelen alakul ki, általában rövid ideig tart (20 perc – fél óra), de néha órákra is elhúzódhat.

Látszólag nincs kiváltó oka. Erős szubjektív testi tünetekkel (remegés, izzadás, erős szívdobogás, légszomj), és halálfélelemmel jár, miközben kimutatható orvosi elváltozás nincs.

Magyarországon a nők 7%-a, a férfiak 2%-a szenved pánikbetegségben.

Hogy éli meg a pánikbeteg a mindennapokat?

Az első pánikroham a legrosszabb. Mert váratlanul érkezik, és mivel felkészületlenek vagyunk, nem tudjuk, mi történik velünk.

Azt hisszük, komoly baj van, épp infarktusunk van, meg fogunk fulladni, hirtelen meghalunk. Az első pánikrohamnál a legtöbben egészségügyi panaszokra gyanakszanak, és azt hiszik, betegek. Aztán részletes orvosi kivizsgálások kiderítik, hogy semmi szervi bajunk nincs.

De aztán jön egy hasonló roham, majd még egy, és még egy.

Ha „szerencsések” vagyunk, az orvosok már az elején megállapítják, hogy pánikbetegségről van szó. Azaz: úgy produkálunk valós testi tüneteket, hogy közben semmilyen szervi elváltozás ezt nem indokolja. Valami pszichés probléma van a háttérben.

Ha kevésbé vagyunk szerencsések, sok orvosi vizsgálat, és néha hónapok, évek szenvedése, míg valaki azt mondja, hogy ez „csak” pánikbetegség.

De amikor kiderül, hogy az ijesztő testi tüneteket pszichés, lelki problémák, félelmek okozzák, ott megáll az orvostudomány.

Van, aki nyugtatókat kap, amit pánikroham idején szedhet, és időlegesen elcsendesíti az idegrendszert. De ezek a nyugtatók véglegesen nem oldják meg a problémát, a pánikrohamok időről időre felbukkannak.

Hogy éli meg a pánikbeteg a mindennapokat?

Ráadásul a pánikbetegnek egy-egy roham idején nemcsak a saját félelmeivel kell megbirkóznia, hanem a környezete értetlenségével is, akik nem tudnak mit kezdeni a semmiből előbukkanó érthetetlen, erős félelmekkel. Nem ritkán azt hiszik, hogy az illető csak „szimulál”.

Néhány roham után pedig a félelmekhez még az a szorongás is társulhat, hogy mikor és milyen erővel fog érkezni a következő roham.

A pánikbetegség és a pánikbetegségtől való félelem rövid időn belül átveszi az irányítást, és befolyásolni fogja a pánikbeteg viselkedését és elkerülő magatartását.

Amellett, hogy a pánikbeteg világa fokozatosan beszűkül, még el kell szenvednie további megalázó helyzeteket is:

  • Függőségi viszony másoktól,
  • Nem kap munkát, vagy kirúgják a munkahelyéről
  • Megromlik a párkapcsolata, gyermekeitől eltávolodik
  • Amennyiben a pánikbetegség évek óta fennáll, egyre jobban elhatalmasodhat a szorongás, a kilátástalanság.
A pánikbetegség tünetei

A pánikbetegség tünetei

  • Halálfélelem,
  • Leizzadás,
  • Heves szívdobogás,
  • Szúró, viszkető érzések,
  • Légszomj,
  • Hidegrázás, remegés,
  • Zsibbadás,
  • Ájulás közeli állapot,
  • Hányás, hányinger, hasmenés,
  • Vérnyomás emelkedés (szív- és érrendszeri problémák nélkül)
  • Félelem a rosszullétek visszatérésétől.

A pánikbetegség bármilyen helyzetben előfordulhat egyéni sajátosságoktól függően.

A leggyakrabban zsúfolt helyeken, tömegközlekedés közben, valamilyen kihívásra adott válaszként (nyilvános beszéd, feladat, aminek elvégzésére képtelennek érzem magam), és negatív érzések, gondolatok, vagy múltbeli emlékek hatására kezdődik el. Minden olyan helyzetben jellemző lehet, amikor a pánikbeteg azt érzi, kicsúszik a kezéből az irányítás.

A pánikbetegség bármilyen helyzetben előfordulhat egyéni sajátosságoktól függően.

Mit tehetünk pánikbetegség esetén?

1. Segíts magadon

  • Ismerd fel a pánikbetegség jeleit.
  • Figyelj rá, milyen gondolatokat, élethelyzeteket követően tör rád a pánikroham.
  • Történt-e olyan trauma a múltban, amitől féltél, és nem akarod ismét átélni?
  • Tanulj relaxációs technikákat, önsegítő módszereket (meditáció, EFT, légzéstechnikák)

2. Kérd szakember segítségét

Bizonyos traumák esetén azonban kevésnek bizonyulhat, ha csak önsegítő módszerekkel próbálkozol. Biztosan segíteni fognak, és enyhítik a pánik gyakoriságát, vagy tüneteit, de lehet, hogy érdemes szakemberhez fordulni, hogy végleg elengedhesd ezt a kínzó állapotot.

Mit tehetünk pánikbetegség esetén?

Amennyiben a pánikbetegségedre gyógyszert szedsz, azt csak az orvosod, pszichiátered tanácsára hagyhatod abba, vagy csökkentheted az adagját!

Olyan szakembert keress, akiben megbízol, és segít felgöngyölíteni a pánikbetegséget kiváltó lelki okokat is.

A pánikbetegséget kezelő módszerek közül mi az EFT mellett tettük le a voksunkat. Már sok pánikbeteg állapotában láttunk javulást ennek a módszernek köszönhetően, akik közül sokan végleg elfelejthették a pánikbetegséget.

A pánikbetegség kezelése azért olyan hatékony EFT-vel, mert mentesíti a pánikbeteget a rohamok során feltörő erős félelmektől, és testi tünetektől. Ezt követi a mélyebb, kiváltó lelki okok megkeresése, és megszüntetése. Ezzel a pánikbetegség tartósan, és véglegesen kezelhetővé válik.

 

Mit nyersz, ha megszabadulsz a pánikbetegségedtől?

  • Élhetőbb életet, félelmek, rohamok nélkül.
  • Nem leszel többé kiszolgáltatott helyzetben.
  • Megerősödsz.
  • Legyőzöd a félelmeid.
  • Több figyelmet tudsz a családodnak, gyerekeidnek szentelni.
  • Visszatérhetsz dolgozni.
Mennyire érzed jól magad a bőrödben?

Hasznos kérdések és válaszok

Mi a pánikbetegség fő lelki oka?

Halálfélelem. Ez azonban nem mindenkiben tudatosul. A pánikosok félelmei mögött mélyebbre ásva szinte minden esetben megtalálható a halálfélelem, melynek oldásával a pánikbetegség is megszűnik.

Mikor érezheted azt, hogy végleg kigyógyultál a pánikbetegségből?

Ha nincsenek pánikrohamaid, nem félsz attól, hogy visszatérnek a rohamok, és a pánikrohamok miatti elkerülő magatartásaidat (nem szállsz metróba, nem mész át a hídon, stb.) is le tudtad rakni. Életed normális kerékvágásba került.

Mi a pánikbeteg legnagyobb félelme?

Hogy rosszul lesz, és nem kap segítséget. Azt érzi, hogy meg fog halni.

Ragadós-e a pánikbetegség a családon belül?

A gyerekek a családi feszültségoldó minták szerint készülnek az életre. Ez számukra az etalon, a követendő példa, nem tudatosan, hanem tudattalanul. Ha a gyerek azt tapasztalja, hogy a szülő fél/ pánikol, akkor levonja azt a következtetést, hogy az élet nem biztonságos. Elkezd félni, szorongani, rosszabb esetben pánikolni.

Mit okoz a pánikbetegség az életedben hosszútávon?

A félelmeken, a pánikon túl az életedet egyre inkább úgy építed fel, hogy el tudd kerülni a pánikrohammal járó helyzeteket. Ez szélsőséges esetekben odáig fajulhat, hogy nincs erőd kimozdulni otthonról, nem vállalsz munkát, a négy fal között éled az életed a pánikbetegség, és a félelmek miatt.

Komolyan kell e venni a pánikbeteg félelmeit?

Igen. Ő nem színleli a betegségét. A félelmei erősek.  Azzal, ha ilyenkor nem állsz mellette, azt fogja érezni egy pánikbeteg, hogy nem érted meg, cserben hagyod. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindent aszerint kell tenned, ahogy ő kéri. Támogasd őt, keressetek segítséget, megoldást.

Kérj időpontot Felnőtt tanácsadásra!

Választ, megoldást, kiutat keresel? A jelenlegi helyzetből nem tudod merre tovább szülőként, társként? Tanácstalan vagy?

Jelentkezz Felnőtt tanácsadásra!

Mennyire érzed boldognak magad? – teszt

Teszteld le a saját lelkiállapotod az egyéni boldogságteszt segítségével!

Mennyire vagy boldog a párkapcsolatodban? – teszt

Teszteld le a saját párkapcsolatod a párkapcsolati boldogságteszt segítségével!

Mennyire boldogok a gyerekeid? – teszt

Teszteld le a gyereked lelki állapotát a gyerek boldogságteszt segítségével!

Mekkora az összhang a családodban?

Teszteld le a családod lelki állapotát a családi boldogságteszt segítségével!

Lájkolj minket!

Stresszcsökkentő videóink

Nézd meg a Családbanutazunk Videó csatornáját is!

YouTube csatorna